Ve světě virtuálním to chodí úplně stejně jako v tom našem. Je tam vždy někdo, kdo ostatním něco nabízí a něco za to na oplátku žádá, a má-li uspět, potřebuje co nejrozvětvenější klientelu. Jinak je odsouzen k tu dřívějšímu a tu pozdějšímu bankrotu.
Ovšem v obou světech samozřejmě dochází i k tomu, že zatímco za něčím se veřejnost jenom hrne, po něčem jiném neštěkne ani pomyslný pes. A to posledně zmíněné může mít smůlu třeba i jenom proto, že se o tom neví, že to není náležitě propagováno.
A tak je i mnoho majitelů webových stránek, kteří se s jejich pomocí snaží vetřít do přízně jiných lidí, ovšem nevede se jim to. I kdyby byly jejich prezentace sebedokonalejší, nezavítá na ně třeba ani živá duše. A to často právě proto, že je taková stránka ztracená v moři různých jiných nabídek a pak je jen malá naděje, že by si někdo vsadil právě na ni.
Za vším tu stojí internetové vyhledávače. Pokud je do nich totiž zadán hledaný pojem, nabídnou tyto pátrajícím uživatelům internetu nesčíslně tu více a tu méně relevantních odkazů, a je jenom na nich, jak je uspořádají, které nabídnou uživatelům přednostně na prvních příčkách, kde hledají lidé nejčastěji, a které odsunou do pozadí, kde je naděje na sledovanost mizivá.
Je tak v zájmu kterékoliv stránky patřit mezi ty vyvolené na předních příčkách. Ovšem toho nelze lehce dosáhnout. Protože zájem by byl značný, ale počet těch nejlepších míst je notně omezený. A vybojovat si takovou dokonalou pozici lze nejsnáze s pomocí optimalizace pro internetové vyhledávače, která tyto virtuální nástroje přesvědčí o tom, že dotyčná stránka stojí za to.
A na tom je už dlouhou dobu postaven SEO marketing. Už dávno jsou tu lidé, kteří se takovouto činností zabývají, tedy kteří pomáhají jim svěřeným webům prorazit a dosáhnout úspěchu. A tito v tom jsou opravdu dobří. Takže je záhodno na ně vsadit, kdykoliv je třeba dosáhnout úspěchu v otázce návštěvnosti. Jež má být tradičně co nejvyšší.